Tüüp 2

Väikebussi projekteerimine VW-Põrnika baasil algas juba 1947. aastal, mõtte algatajaks oli hollandlane Ben Pon, kes tegeles VW-de impordiga Madalmaadesse. Tema omakorda sai idee VW-tehases nähtud mootorkärult (nn. Plattenwagen), mida kasutati tehase sisetranspordiks. Algul üritati kaubabussi kere sobitada lihtsalt Põrnika alusraamile, kuid see variant osutus liiga nõrgaks ning masin projekteeriti algusest peale uuesti. Kere kuju juures mängisid olulist rolli aerodünaamilised katsed. Busside tootmiseks valmistati ette uus tehas Brunswickis ning seeriatootmine algas 1950. aastal, kui Põrnikaid oli valmistatud juba 100 000 tükki.

Mehaanika osas võeti Põrnikalt üle kõik mis võimalik, kaasa arvatud 1100 cm3 24hj mootor. Jõuallika nappi võimsust püüti kompenseerida spetsiaalsete rattareduktoritega, milliseid kasutati ka sõjaaegsel Kübelwagenil. VW-väikebuss sai otsekohe väga populaarseks, kuna ta oli teistest vastava klassi autodest tunduvalt paremate kasutusomadustega. Lisaks harilikule kauba- ja reisijateveole tehti masinast aja jooksul loendamatuid modifikatsioone (tuletõrje-, kiirabi-, sõjaväe väliköögid ja raadiojaamad jne.).

Aegamööda suurenes ka mootori võimsus (1954 – 1200 cm3 / 30 hj, 1963 – 1500 cm3 / 42 hj). Klassikaline, poolitatud tuuleklaasiga (split-window) kerelahendus oli tootmises 1967. aastani, järgmisest aastast sai buss uue kere (nn. bay-window) ning vedrustuse; mootori mahtu suurendati 1600 cm3-ni.

1972. aastal võeti kasutusele uus mootor, mis oli algselt mõeldud “tüüp 4” mudelile (VW 411/412). Elektroonilise sissepritse ning hüdrauliliste klapitõukuritega jõuallikas oli 70-ndate aastate alguse kaubiku kohta üsna tubli näitaja. Aastal 1980. said VW bussid uue, kandilisema ning ruumikama kere. 1982. aastal võeti kasutusele vesijahutusega mootor (wasserbokser), millega buss kaotas lõplikult suguluse VW-Põrnikaga. Kuid “bay-window”-kerega väikebusse toodetakse seniajani Mehhikos ja Brasiilias.

Powered By Wordpress. Theme base on Philadelphia Payday Loans al.com.
Modified by & © dooker.eu 2010