• Advertisement
East Side Customs

VW 1300 ´69

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Kolmapäev Jaan 14, 2015 1:00 pm

Jah, selle raami kinnitused veel miskit geomeetriat ei oma ega saa omama :) Teen nii nagu saab ja varuga :D
Aga liikuvate sillaosade geomeetriaga olen veidi jännis küll. Olen nagu aru saanud, et ideaalis on dragiautol talasild ja sellega kaasnevalt null kokkujooksu, null järeljooksu, null külgkallet ja null kaldemuutust kui sild liigub üles....Ma ilmselt ei tea kõike kuid tundub, et ainsaks parameetriks on antisquat mida jälgida ja mille järgi 4link talasilla autosid reguleerida (Võimalik, et eksin) kuid see antisquati üleviimine kahe neljast punktist kinnituva õõtshargi peale on veidi üle mõistuse praeguses seisus....püüan lugeda ja abi küsida ja tundub, et koidab. A paneks täna äkki mootori peale ? :D
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas bill » Kolmapäev Jaan 14, 2015 4:17 pm

...midagi sellist
Manused
tagaosa.jpg
Kasutaja avatar
bill
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 601
Liitunud: Neljapäev Veebr 05, 2004 6:46 pm
Asukoht: TÜRI

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Kolmapäev Jaan 14, 2015 4:55 pm

See on muidugi väga super variant....hetkel veidi pelgan kahes suunas vardaid sest kui puksidega ots pole siis peab see üli täpselt olema arvutatud ja on võimaik, et vaid reguleerimisega keerad pinge peale valesti.
Väike häda ka selles, et mul peab mootor tahapoole välja käima....st et monoliitse tükina ei tohi ma seda konstruktsiooni teha.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Kolmapäev Jaan 14, 2015 9:35 pm

Pilt Pilt Pilt Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Esmaspäev Jaan 26, 2015 11:15 pm

Kuigi mina suurt midagi ei ole teinud, ei tähenda see seda, et teised ei teeks :)

Pilt Pilt Pilt Pilt

Vahepeal olen valinud tagaketasteks miskid 280mm MB kettad, supportiteks midagi VW alt, olemas ka rummud, laagrid ja rummude ümber treitud detailid millest valmib käänmik :) Supportitd hetkel liivapritsis.
Treimisega aitas. Hr. Rein Luik (Tõrvandist) ja arvutis töötab Hr. Kristjan Eenola Agitost :)
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Teisipäev Veebr 03, 2015 8:58 pm

Ruumi nagu jagub:
Pilt

Tegelikult hoian end kõvasti tagasi ja tõstan ta riiulisse. Kindel plaan ikka see suvi stockina käima saada ja auto juhitavaks / pidurdavaks muuta ning veidi asjaga harjuda.
Muidu väga lebo ka stock kolde otsast vahetükid teha, alt kasti küljest tugi teha, taha antitiiva sisse IC ehitada, pihustid, aju .....ja olekski olemas.

Mootor sai uued koldetihendid, puuduvad tikkpoldid, uued pronksist mutrid, õlifiltri korpuse toru ja tihendid :) Kuna Immo likvideerija on ka kohal võiks silladetailide valmimise ootuses ka käima ajada millalgi kui starteri leian :)
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas Teet » Kolmapäev Veebr 04, 2015 12:56 pm

esiti ei pane pihta, mille riiulisse tõstad. Ilmselt siis k-kasti kohal ilutseva suuuuuuure asja...

kostub mõistlik lüke, aga suure pildi peal ootaks küll seda, et Sa rohkem kui 4 tuhatoosi korraga teeks :D

niiet tagaotsa ristipulga tegid siis mootori kergemaks eemaldamiseks polditavaks. Kas plaanid "sillatala" (mootoriraami) veel täiendavalt kerega siduda või eeldad, et enamus jõust jääb raami piiresse ning suurim jõud "välja" on kusagile esiotsa suunas ning sellel pole muud teha, kui kere enda ees tõugata? Õõtshoova-osa plaanid sellist, nagu skeemil? Mis seinapaksusega materjal Sul kasutusel on? Paistab 2..3mm.

ma pole taolise asjaga kokku puutunud, aga tundub loogiline paari "kiirendusrezhiimi" (nt full throttle kiirendus ja ehk ka käigu + piduriga pidurdamine) jõud joonisele panna. Annab aimu, mis suunad ja hinnangulised väärtused neil üksikult ja summaarselt on. Võhikuna ei kujuta seda nt üldse ette. Intuitiivselt arvaks, et kere tõukamisel on suht tugev jõud suunaga kusagilt ratta tsentrist (kui ikka sealt...) katusesse A- ja B-piilari vahele. Aga see on puhtalt tavakodaniku tundmus - reaalsus võib väga erinev olla...

Jõudu,
Teet
alias 13piisab
'66 tehniliselt teelegaalne ja '65 keretööde järgsel komplekteerimisel. Ehk siis praktikas ei sõida kumbki :)
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 738
Liitunud: Reede Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Saku

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Kolmapäev Veebr 04, 2015 9:37 pm

Jah jutt käis selle turbo kohta.

Kogu tagaosa konstruktsioon on täiesti algusjärgus ja ma ei saa seda jätkata enne kui on selged õõtshoobade kinnituspunktid, amortide kinnituskohad, kokkujooksu varraste kinnituskohad ja õõtsade enda + käänmike kuju..... (Et miski millelegi ette ei jääks ja konstruktsioon mis asja koos hoiab paikneks seal kuhu midagi ka kinnitada on vaja) Karpi tuleb sinna veel vähemalt 12 meetrit juurde. Jõudude mõjumise suund on otsesõitmisel pmt AINUS asi mille reguleerimisega otsesõidu võistlustel kurja vaeva nähakse kuid mis võrreldes minu autoga on üli lihtne näiteks 4 link silla puhul. Nimetatakse seda ANTISQUATiks. Kui vaadata kuidas käituvad tavaautod tänaval siis reeglina on ju nii, et kui siduri järsku vabastad siis amordid lüüakse kokku.....rattad jäävad kere ja tee vahel "kergeks" pidamine kaob ja tagaosa kukub maha......Siis mina soovin vastupidist reaktsiooni. Et jõud suruks rattaid ikka vastu maad ja tõstaks keret hoopis ülespoole. Soovitan vaadata seda videot et aimu saada: https://www.youtube.com/watch?v=FqsQ-6XKgJs
Alates 1:35 võib vaadata.

Kuna minu auto pole puhtalt dragiks mõeldud siis midagi ulmelist taga ei aja kuid hetkel tundub, et kui võimalik siis proovin 3 ümberpolditavat seadet luua (antisquat 50% / 75% ja 100 %) Dragi autodel kasutatakse ka üle 100% antisquati....tänavaautodel vist koguni null % või miinus.

Et õõtsad ei tuleks väga koleda nurga all siis teeb vist nii, et ümber tõstetav on õõtsa nurk mõlemast kere kinnitusest....kuid sellega tekib bumpsteer ja peab olema ka kokkujooksu hoidev varras olema ümber tõstetav :)

Õõtshoovad ja käänmikud saavad tugevusarvutuste abil optimeeritud. Taluvuspiiri miinimumiks on 1000NM mootorist mis teeb 1 käigu ja 100% pidamisega ~4,5 tonni ette suruvat jõudu (ei rehvid ega sidur seda tegelikult ei paku) 4,5 tonni võib ju ühe 12 mm poldi otsa riputada tegelikult sest otse on tõmbe ja tõuketugevus meeletu.....seetõttu on ka õõtshoobade kuju võimalikult selline, et jõud läheks auto liigutamiseks mitte konstruktsioonide painutamiseks. Kahjuks pean sellise offsetiga velgi kasutama (sest kastutan standardpikkuses pooltelgi) et veel tugevamaid õõtsasid ei saa teha kuna velg tuleb vastu. Homme saab kätte 16 uniballi tagasillale :D
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Esmaspäev Apr 20, 2015 10:41 pm

Vahepeal palju klientide autosid ehitatud ja squirditud/seadistatud kuid enda oma pole kahjuks eriti edenenud :(
Muutused vaid sellised:

*Paljudest eri auto detailidest sai kokku kombineeritud hooratas ja sidur...midagi erilist ostma ei pidanud...suuremaltjaolt treimistöö mille tegi Hr. Rein Luik tõrvandis. See suht ajutine kompott kuid usun, et aasta-kaks vean sellega välja. Kunagi kui rahakott lubab siis järgmine ilmselt custom alu hooratas ja 3 kettaline sidur. Praegune tallinnas Jõujaamas kus parim clamploadi ala leitakse, siis astrosse tasakaalustusse.
*Veidi sai tugevdatud ka tagumise osa raami. Lisatud diagonaalnurgad on lisatud arvestades õõtsade tulevasi kinnitusi ja sinna külge tulevad varsti laserlõigatud kõrvad mille abil saab vaid kinnituskohta vahetades muuta antisquati kuni ligi 100%liseks Eks saab testida kuidas toimib :)
*Peaaegu valmis on ka turvakaar kui auto veel ka 11.5 pole sõitnud siis selleks on kõik eeldused olemas ja see aitab tagaosale veidi jäikust lisada kuna toon mõlemalt poolt diaonaalid ette A piilari põranda nurkadesse (Nõutav vaid juhipoolel)
*Täna sain laserist kätte ka suurema osa käänmikudetaile ja kui viimased jupid saabuvad keevitatakse Agitos see kenasti kokku :) Seal tehakse mulle ka toruõõtsad, mis on arvutis juba olemas ning tugevusarvutused tehtud.
*Treiali käes on ka uniballide pesade joonis ja koonuste joonised.

Kahjuks on asi veninud kuid väga loodan ikka suvel asi ära testida. Hiljemalt lõpulaksul tahan sõita kuid esialgu hoian varasemat targetit :)




Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Pühapäev Juun 07, 2015 10:32 am

Viskan mõningaid pilte sest jutt tuleks liiga pikk, kui kellelgi mõni küsimus vastan meeleldi.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Esmaspäev Veebr 29, 2016 1:02 pm

Kuna Tõnise teemas tekkis inimestel mure, et kas katuseplekk läks toorelt vanarauaks siis püüan toda teemat solkimata teid rahunema sundida sest enne jääkide likvideerimist sai nendest 1 tükk ka minu autole voolitud :D

Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas Teet » Teisipäev Mär 01, 2016 2:27 pm

see on niisama iluks või on tal ka eeldatavalt praktiline "tugifunktsioon?" :)
(kaare osaks teda vist "ametlikult" nimetada ei saa)
alias 13piisab
'66 tehniliselt teelegaalne ja '65 keretööde järgsel komplekteerimisel. Ehk siis praktikas ei sõida kumbki :)
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 738
Liitunud: Reede Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Saku

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Teisipäev Mär 01, 2016 3:16 pm

Tegelikult sai see niisama.....erilisema välimuse andmiseks.
AGA sellega kaasnes ka positiivne nähe.....selle tõttu õnnestus nimelt servasid 1cm ulatuses koputada ja saan nüüd kasutada sirgeid klaase :) (teadupärast suutsin 3 klaasi lõigates või ette pannes ära lõhkuda)
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Neljapäev Juul 21, 2016 10:11 pm

Still not much but something:

Pilt Pilt Pilt Pilt

Lõpuks ratastel.....kaua see jama kestab juba?? :D See kuu tahaks ikka käima panna :rock:
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: VW 1300 ´69

PostitusPostitas jeff01 » Kolmapäev Aug 24, 2016 10:02 pm

Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 911
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

EelmineJärgmine

Mine Huviliste projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist