1. leht 2-st

VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 12:33 am
Postitas PussyWagen
Tere.

Mõtlesin, et teen ka väikse teema oma bussist. Auto toodud Soomest Savonlinnast. Otsisin just korraliku kerega isendit. Varustusastmeks Coach ehk minu arasaama järgi sisaldab see roolivõimendust, kangas istmeid, 5k kasti ja vist elektri peegleid (?).

Mootor 1.6TD 51kW ja AAS 5 käiguga k.kast LSD diffriga.

Bussi plaanisin igapäeva kasutusse panna, kuna tihti vaja nodi vedada. Ja nagu ikka tarbimise käigus tekivad huvitavad ideed kuidas midagi paremaks ja huvitavamaks enda jaoks muuta. Alusasin väljapoolt ja nii läks...

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 12:39 am
Postitas PussyWagen
Kõigepealt mõtlesin mõne elemndi peale ning samuti ka sirmile.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 12:48 am
Postitas PussyWagen
Kaotasin volkari märgi grillilt, tegin teistsuguse käigukangi et mugavam käike vahetada.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 1:01 am
Postitas PussyWagen
Õnnestus saada üks Multivan doonoriks millelt siis läks käiku terve salong. Üsna määrdunud küll aga pesu tegi imet.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 1:07 am
Postitas PussyWagen
Samuti olemas üks syncro doonor (kahel esimesel pildil) millel suur katuseluuk. Plaanin seda samuti ümber tõsta kuid see jäi/jääb tuleviku muusikaks enne värvimist ja keretöösid. Hetkel Multivan sisuga võib väga rahule jääda.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 1:16 am
Postitas PussyWagen
Mingil hetkel hakkas algupärane salongi põrand igavaks muutuma ja igasuguseid vaipasi ei fänna libisema panna. Sai leitud sobiv laminaat mille kombo sobis salongiga. Samuti sai installitud Webasto DW50 soojendi peale mis küll mõeldud rohkem sõiduauto kapasiteedile kuid saab hakkama ja sisseistumine külma ilmaga juba valge inimese moodi.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 1:49 am
Postitas PussyWagen
Aastad hiljem mõtlesin, et peaks siiski 1.9TD peale üle minema. Sain sõitvalt '96a Passati pealt 1.9TDI 66kW mootori koos automaat kastiga.
Algul mõtlesin, et tõstan kogu elektroonikaga asjad üle kuid vaadates kohu juhtmestikku seisu (murenenud ja kaabli rüüd lõhki) siis otsustasin, et ei ole seda jama hiljem vaja. Kõrgsurvepump sai ümber tehtud mehhaaniliseks küll suurte blunseritega mis TDI pumba küljests kaasa tulid. Kogu mootorile tegin kapitaal remondi. Praktiliselt kõik sai välja vahetatud v.a turbo mis oli norm konditsioonis.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 2:35 am
Postitas PussyWagen
Sai kõvasti mõeldud käiguosa peale kui juba läks 1.9mTDI mootori tegemiseks. Juba pikemat aega hakkas ära viskama 90-100km/h kiiruse juures 3000+ RPM pöörded. Võtsin suure uurimistöö ette internetis ja tegin selgeks mis on võimalik üldse teostada. Lahend oli minu jaoks Renault 25 V6 käigukast UN1.
Ca kaks aastat pool pingsat otsimist joppas Tartumaalt ühel vanahärral selline auto hoovis seismas. Tegime diili ja ostsin auto ainult käigukasti pärast.

Kast sai lahti võetud ja reduktor 180 kraadi pööratud. Sisse läks uus sidurivöll mille tellisin saksamaalt, et 1.9 TDI ketas otsa istuks. Flants samamoodi saksamaalt diisli koja jaoks ning ülejäänud asjad tegin ise.

Kuna see kõik oli üks paras eksperiment siis otsustasin kogu töö ennem ära teha doonor bussi peal.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 2:52 am
Postitas PussyWagen
Ümberehitatud sai käigukangi guliš. Kuna tekkis üks lahter veel juurde originaal H lülitusele hakkas käigukang "aknast välja käima".
Tegin custom shortshifter gulišši. Ette-taha on käik sama pikk aga külgedele lühike ja kiire.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 3:09 am
Postitas PussyWagen
Aeg vahele tõstmiseks, selleks pidi veel poolraami ja seina kallale minema et kast ära mahuks. Aga eelnev proovitöö oli juba õpetanud kuidas teha.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 3:20 am
Postitas PussyWagen
Eelnevalt olin teinud ka komplekti sildasi korda, et mootorivahetusega kõik korraga ära teha niikaua kui juurikad laiali on. Kui juba siis juba!!
Rebisin vanad sillad alt ja panin uued värsked tagasi mis samuti doonori pealt.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 3:36 am
Postitas PussyWagen
Sillad all koos -50mm madaldusega

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 3:51 am
Postitas PussyWagen
LöKruize 2015

...ja uute süsteemidega ca 15tkm sõidetud nüüd.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 7:20 am
Postitas marco
Väga ilus buss ja väga asjalik teema.
Huvitav, et see märkide ärakaotamine on just volkarimeestel kombeks. Ei tea, miks?
Ja mis rool enne bussil oli? Tundub, et vana polo rool, sest G1 oli pika signaalilülitiga.

Re: VW T3 Multivan 1.9mTDI+UN1-04 AVO-50mm

PostitusPostitatud: Kolmapäev Dets 02, 2015 12:18 pm
Postitas urbaan
Väga viisakas töö 8) Olen ka selle Renaulti kasti kohta lugenud.Samas pannakse ka tavalist TDI kasti ringipööratult alla.Miks selle kasuks ei otsustanud? Oluliselt lihsam leida, iseasi muidugi külge sobitamine.