• Advertisement
East Side Customs

Vw Käfer 74'

Sõidad millegagi ringi? Kuuri all vedeleb veel 2 luukeret? Tee pildid, riputa üles, kirjuta jutt juurde et kust said, miks said, mida edasi teed jne...

Moderaator: ingmar

Vw Käfer 74'

PostitusPostitas TanelP » Pühapäev Juul 31, 2016 4:04 pm

Tere kõigile kõigepealt. Juhtus minuga siis selline ootamatu lugu et sain ka lõpuks ühe põrnika kodustatud :D Hoogu selleks olen juba mitu aastat võtnud, vahepeal mitu korda asi soiku vajunud, siis jälle pilte netiavarustes silmitsedes isu tekitatud. Ühel tavalisel juulikuu neljapäeval hakkas see lumepall aga mäest alla veerema......

21 juuli (neljapäev) õhtul, peale tööd rahulikult kodus teleka ees lebotades, sain oma telefoni ühe müügikuulutuse lingi, mille saatis mulle mu sõber. Seal seisis et otsitakse Põrrale uut armastavat omanikku ja sooja kodu. Noh ta saadab mulle igasugu rimakate kuulutusi ikka aegajalt, seetõttu silmitsesin kiiresti sellegi kuulutuse läbi ning vaatasin siis telekat edasi. Mõne aja pärast tunnen, et hing hakkab rahutuks muutuma kuidagi. Algul ei saanud aru ja eirasin seda tunnet. Vaatan telekat edasi ja no ei anna rahu enam hing. Võtsin telefoni uuesti ja hakkasin siis seda Põrra müügikuulutust lähemalt ka uurima. Jutt oli väga mõistlik ja piltidelt tundus ka täitsa viisakas teine. Ainuke asi et mootorit pole enam peal, aga pidi asendusmootori kaasa saama. Mõtlesin siis helistada ja uurida natuke selle kohta, sest hind tundus uskumatult hea sellises seisukorras Põrra kohta. peale veerandtunnist lobisemist siis lubasin paar päeva seedida asja ja uuesti teada anda. Kell oli selleks ajaks juba poole 8 peale tiksunud õhtul. Hakkasin siis uurima et mis variandid ära toomisele oleksid. Oma peas genereerisin optimaalseimaks variandiks kutsikaga koju tuua. Teadsin et peale kuute juba asutused kinni (lisainfoks, et elan Märjamaal) aga hakkasin ikka huvi pärast vaatama kutsika rentimise võimalusi. Ei teagi miks. Ja avastan järsku et pealinnas kella 9-ni kutsikas saadaval. Uurisin sõbralt mis ta arvab ühest väikesest reisikesest Lõuna-Eestisse. Pikemalt mõtlemata oli ta nõus. Siis tegin teise kõne ja leppisin kokku et täna rendin kutsika ööpäevaks. Ehk samal õhtul veel! Ja sellest hetkest ma oma hinge saatanale müüsin.

Edasi hakkas see lumepall väga kiiresti veerema. Sõitsin pealinna. Võtsin selle kutsika ja hakkasin sõpra ootama, kuna enda autoga ei saa vedada. Kell oli 9. Sõpra ootasin tund aega, kuna tal tuli üks asjatoimetus vahele. Selle ootamise käigus suutsin veel viis korda müügikuulutust uurida, pilte uurida, Vahepel sai ka omanikuga kokku lepitud et täna tuleme vaatama. Hakkasin alles siis süvenema et kus täpsemalt asub. Asus Räpina ligidal. Toksin selle sihtpunkti siis GPS-i ja sain shokeeriva üllatuse osaliseks. Distants 261km ja Pihkva järve äärde. Kuna kohalejõudmise ajaks näitas pool 2 öösel, pidasin viisakaks ka omanikku teavitada sellest ja natuke nõu pidada. Selgus et kuna huvilisi Põrra vastu oli juba palju, pidi hakkama teatud riske võtma, kuna asi nägi tõesti hea välja. Leppisime omanikuga siis kokku et jõuan millal jõuan, et ta on nõus ootama. Sõber jõudis lõpuks pool 11 õhtul Nõmmele, kohta, kus ma teda ootasin. Edasi kulus 15 minutit teisaldatava kärukonkus paigaldamisele. Nagu aega oleks veel küllaga! Hakkasime siis tandemina liikuma, sõber kutsikaga ees, ja mina järgi. veerand 12 olime lennujaama juures ja suundumas Tartu poole, peas vaid Põrra.... Kuna Põrra ja minu sihtkohaks pidi saama Märjamaa. oli kõige mõistlikum minul oma autoga sõita kuni Imavere ristini ning see sinna tee äärde jätta. edasi läksime sõbra autoga.

Aeg muudkui tiksus armutult, ja üha rohkem kilomeetreid seljataha jäi. Unigi hakkas juba silma tikkuma kui lõpuks tuli silt: Räpina. Nüüd oli jäänud lõpusirge, mis oli tegelikult alles pool kogu teekonnast. Pinge aina kasvas. Lõpuks veerand kolm reede öösel jõudsime hoovi peale, kus juba Põrra oma suurte silmadega meid ootamas oli prožektori valguses. Paar pilti ka vahelduseks:

Pilt

Pilt

Jah need emotsioonid seda autot nähes olid head. Esmamulje tundus ikka VÄGA hea. Kartsin et põhi mäda ja värkki, aga tuli välja et kere täiesti korras. Ainus läbiv auk on varuratta all 5x5cm. Põhi näeb välja nagu tänapäeva autol. Sisu on ilusaks tehtud, st istmed õmmeldud ja puhtad vaibad sees ja üldine salongi olukord väga hea. Terve põhi ja kere pigimattidega kaetudki. Kuuris ootamas olid veel laiad veljed ja igasugu mootoriosi pluss siis komplektne mootor, mis pidi vahele minema. Sai siis leping sõlmitud ja 700 Euroga sai kogu kompott minu omaks. Kusjuures neile oldi juba helistatud ja taheti rohkem raha pakkuda, aga kuna me olime juba nii kaugel omadega, olid omanikud väga mõistlikud ja hoidsid Põrra meile. Asjade pealelaadimise käigus hakkas juba vaikselt hommik koitma, uni oli nagu käega pühitud. Nõks peale nelja asusime selle laadungiga teele siis. Meel oli hea hoolimata sellest, et kell 9 pidin tööl olema. Lguses arvestasin et saan ikka paar tundi magadagi lõpuks. Reede hommik kell 4:39

Pilt

Pilt

Tagasi Sõit kulges aga arvatust palju pikemaks. Esiteks juba liikumiskiirus oli oluliselt aeglasem, Teiseks pidi pidevalt koormarihmasid kontrollima, sest Tartus sees Põrra kepsles nagu väike talleke. Kolmandaks pidi niisama vahepeal tuulutama, et Unemati maha ei niidaks. Vahepeal oli kell kuskil veerand 7 paiku jõudnud, jõudsime tagasi Imavere risti, kus ootas mu enda auto. Sealt edasi suundusime Türi poole. Vahepeal hakkas vihma ka sadama. Julgestasin taga sest ka kutsika tuled lõpetasid koostöö (see käru oli üldse üks logu) Kell 6:52

Pilt

Kell muudkui käis armutult edasi ja vahepeal oli juba kahtlus, et tööle õigeks ajaks ei jõuagi. Aga lõpuks Märjamaale (tegelikult 10 km eemale maakoju) jõudsime 8 paiku hommikul. Kiiresti Põrra treilalt maha, staff juhtautost maha (mis oli maast laeni täis kusjuures ja samuti oli Põrra täitsa asju täis topitud). Ja sõber pani tagasi Tallinna kutsikaga ja mina jõudsin 8.55 tööle rahulikult nagu iga päev. Päikest Teile ja mõned pildid veel:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Edit: uurisin natuke ajalugu ka, ja tuleb välja, et too sama auto on kunagi Keila kandis figureerinud ja siinse klubi 2000 aasta ürituste paaril pidil isegi. Keila laat 2000:
keila-laat2000_012.jpg

Mõisatuur 2000:
moisatuur2000_030.jpg
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
 
Postitusi: 27
Liitunud: Laupäev Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas Teet » Esmaspäev Aug 01, 2016 9:21 am

palju õnne! ...ja aitäh lookese vestmise eest - sellised jutud on mõnusad lugemispalad!
...ja eelnevast jutust saab aimu, et Su tahtmine see masin omandada oli ilmselgelt päääris suur :)

Sa otsid oma allkirjas mootorit - kas viidatud "asendusmootoriga" on mingi suuremat sorti jama?

Raplamaal soovitan konna rentida sealselt kodanikult: http://riek.planet.ee/dr/
(tegelikult asus see konn ca aasta tagasi hoopis Adilas. Konnad ongi muidu oma olemuselt "logumad" - neil puudub ju vedrustus ning hüppavad just eriti tühjana päris rahutuna ringi :))
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 743
Liitunud: Reede Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas TanelP » Esmaspäev Aug 01, 2016 8:42 pm

Teet kirjutas:palju õnne! ...ja aitäh lookese vestmise eest - sellised jutud on mõnusad lugemispalad!
...ja eelnevast jutust saab aimu, et Su tahtmine see masin omandada oli ilmselgelt päääris suur :)

Sa otsid oma allkirjas mootorit - kas viidatud "asendusmootoriga" on mingi suuremat sorti jama?

Ma tänan! Nohh, kui aus olla, siis on ju lood sellised, et sellise summa eest põrnikas leida Eestist või Eestist väljas on praktiliselt lootusetu. Isegi läbimädanenud põhjade ja muude puudustega isendite eest küsitakse reeglina neljakohaline summa. Ja õigustatult, sest nohh, olgem ausad, tegemist ikkagi soliidses eas olevate rariteetidega, mida tänapäeval liikluses naljalt ei kohta. Ja Põrra juba ammu mu suurimaid unistusi Pontiac Firebirdi kõrval. Viimane jääb siis keskeakriisi aegadesse ilmselt, kui neid sel ajal veel leidub.

Mootoriga on selline lugu, et sain küll komplektse ploki plokikaantega ja igasugu pahnagi kaasa, karpad, kollektorid, jagajad, kuumaplekid jne. AGA, mootorit komplekteerima asudes selgus et need jupid mida mul just vaja on, on rikutud ja katki. Ühesõnaga toorikuks on H-koodiga 1500 mootor, mis väidetavalt hoopis mingi statsionaarmootor, samas Google väidab et ka Põrnikas ja T2 buss omab seda mootorit tehasest. Kilowatte erinevatel andmetel 32-35. Mul on nüüd selline jama et sisselaskekollektor katki, läbi ussitand kahe toru vahelt. Summutitorud katki. Ning kõige suurem mure on jahutusplekkidega, Kõige tähtsam ja suurem tükk, kus käib ka ventilaator sees, on lihtsalt mõlkis lootusetult ning ei saa kasutada. Ilma plekkideta kuumeneb üle jälle, Samas on ka see kurikuulus väntvõlli pikkilõtk ka seda mootorit kimbutamas. Aa see pole suur, lootsin see suvi lihtsalt mõne sõidu veel teha, et talvel aega asja remontida. Aga vist ei mängi väga välja siis. Lisaks on neid plekke mul erinevaid. Mul ka selline jahutusplekk, millel õlijahuti käib flantsiga nihkesse. Aga see dualport plokikaante jaoks mõeldud. Dualport plokikaasi panna ei saa, kuna äärmised tikkpoldid plokil jäävad siis lühikeseks ja plokikaane tihendid ka erinevad. Samas olemas dualport terve sisselaske kollektor. Aga see ei sobi jälle väljalaskesüsteemiga, ning ei tea üldsegi mis mootorilt see kompott pärineb. Igavene pudru ja kapsad igatepidi. Pole nii kogenud ka veel Põrra mootorite maailmas, et suudaks erinevate mootorite juppe kokku sobitada.

Niiet kui keegi saab mind aidata, oleks väga tänulik. Oleks vaja kas suva komplektne töötav mootor kogu kupatusega, või H-mootorile (1500): sisselaskekollektor, jahutusplekid sirge õlijahutiga versioonile, väljalasketorud (mis suunduvad pütti). Mootor selline, ning ka defekt paistab:

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
 
Postitusi: 27
Liitunud: Laupäev Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas kaupz » Esmaspäev Aug 01, 2016 10:25 pm

Hea kui "uus põlvkond" peale tuleb.

Mitmeid mootoreid teinud Jeff01 rusika reegel on "korralikult remonditud mootoriga sõidad kauem kui 10tk vanaga".
Said teise mootoriploki ka kaasa?
141afjJupid.jpg
Ostan VW T2 Hipibuss nimelise sõiduki, igasugune info on oodatud.
(o\_!_/o) Drive Your Old Vw To Work Every Summer Day
Kasutaja avatar
kaupz
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 851
Liitunud: Pühapäev Sept 02, 2007 9:58 pm
Asukoht: eesti, harjumaa, keila vald

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas TanelP » Esmaspäev Aug 01, 2016 10:37 pm

kaupz kirjutas:Said teise mootoriploki ka kaasa?

Paistab väiksem plokk olevat ehk siis ilmselt 1.2 liitrine. Sellel olevat saalepesad läbi.
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
 
Postitusi: 27
Liitunud: Laupäev Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas Brick » Teisipäev Aug 02, 2016 8:35 am

TanelP kirjutas:Kõige tähtsam ja suurem tükk, kus käib ka ventilaator sees, on lihtsalt mõlkis lootusetult ning ei saa kasutada.

Sedasorti mõlgid peaks välja tõmbama iga plekivillu, kes teab midagi spotterist.
Brick
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 212
Liitunud: Laupäev Jaan 07, 2012 12:37 pm
Asukoht: Hiidland

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas TanelP » Pühapäev Okt 23, 2016 4:18 pm

Hei-heiii! Aega on möödunud paar kuud, ja kuna teatavad arengud on toimunud, tuleb need ka dokumenteerida.

Kõigepealt loopisin pool kuuri tühjaks, sest olgem ausad, ma sain autoga ikka parajat rämpsu ka kaasa. Nii. Vahepeal sai auto lükatud keset hoovi eest ära aida kõrvale. Mis osutus ilmselgeks veaks, kuna viimast niitmist tehes panin tähele et keegi kurivaim on tagaistet natuke närinud. Kiiresti niiduk seisma, hooga autosse ja hakkasin tuulama ja veel vigu otsima. Ja tagaistme seljatuge eemale tõmmates tuli päevavalgele korralik jalgpallisuurune heina/lehtede pusa. No selge, hiired autos!! Milline frustratsioon mind tabas kohe... Viskasin selle moodustise üle aia siis. Lükkasime vennaga auto keset hoovi tagasi, hoonetest eemale, ja tõin poest kaks hiirelõksu. Siis toast törts juustu, ja aktiveeritud pommid lükkasin autosse vaikselt, ühe põrandale ja teise sinna kus pesa oli. Seljatoe vahele panin puuoksa et sinna pimedat nurka ei tekiks. Nädal hiljem käisin vaatamas ning õnneks põrras elutegevust polnud toimunud.

Vahepeal kogu see aeg ka on vilgas mootoriotsimine käinud. Sama sõber jälle on ikka aegajalt kostitanud mind igasugu linkidega. Aga mingiaeg saatis jälle ühe kuulutuse pildi, mis pälvis mu tähelepanu. Seal olid muhk müüa, põrnikas, ja paar rariteeti veel. Noh pikemalt mõtlemata tõmbasin traati sinnapoole, ning jälle kena veerandtundi vestlust sai peetud. Ühesõnaga uurisin kas tal eraldi põrnikale mootorit on pakkuda või ei. Lõpuks saime kaubale et saan mootori, aga jääb veereva kere peale. Mootor väideti olevat 1300-ne ja töökorras. Paar päeva oli vahet, siis kutsuti doonorile järgi, kuna huvilisi tekkis veel, aga ma olin esimene kes lubas ära viia. Selles suhtes tore et inimesed sõna peavad ja on väga vastutulelikud. Neljapäeval, 20.10 hakkas uus lumepall veerema :D Kõne sõbrale jälle, käskisin kella viieks konn Tallinnast võtta. Ise hakkasin siis juhtautot otsima. Mõned kõned tehtud, oli seis üpris lootusetu. Sõber oli ka autot vahetanud seega jah..... No ja kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähemal!!! Meil käib ehitusmees kõrval pubi ehitamas, sain tema Mersu Vianot laenata. Hurraa! Peale tööd kohe Tallinna, konn sappa, sõber pruudiga peale (ees kolm kohta oligi bussil) ja järjekordne meeleolukas reis sai alguse. Seekord siis Järva-Jaani. Seekord suutsime korraliku konna rentida, millel olid kaasas väga head topeltrihmad. Väga turvaline. Natuke tegin pattu ka ja Narva maanteel sai püsikale 116 krutitud ja sujuvalt liikusime sihtmärgi poole, meeles eelmine reis, mis kestis öö läbi. Ei aga jõudsime Järva-Jaani kuskil kolmveerand kümme õhtul, väga normaalsel ajal. Nuu sõbralik käepigistus, ja juhatati kohe tööstushoonesse, kus doonorauto siis paiknes viimased paar aastat. Panime aku peale, väike pudel bensiinitilgakesega mootoriruumi, voolik pudelisse ja saime mootori päris kenasti käima. Mu ärevus asendus teatava rahulolutundega, see hääl mida teeb põrnika boksermootor, see on ikka midagi väga kaunist kõrvadele. Tuksus nii pehmelt ja sametiselt. Siin polnud enam juttugi, kohe lükkasime selle põrra konnale. Edasi läks suund taaskord Märjamaa peale. Veerand üheteistkümne paiku asusime tagasiteele ja jõudsime minu maale kusagil veerand ühe paiku. Selle seiklusega siis sedaviisi. Paar pilti ka pika mula vahele.

Pilt

Pilt

Pilt

Teine peatükk siis hõlmab endast mootorivahetuse protseduuri. Teoorias nii lihte, praktikas.. noh teate isegi, kui see toimub koduhoovis õues. Laupäeval, 22.10 olin varakult üleval, ja läksin maale doonorautoga lähemalt tutvuma ja sõjaplaani pidama. Doonor siis 73.ndast aastast, aasta vanem kui kollane, aga erinevusi rohkem kui oleks osanud arvata. Esiteks velgede auguvalem on doonoril 5x20?, no müstilised veljed igaljuhul. Teiseks mootorikate kollasel 74' on lühem kui punasel 73'. Süütevõti on 73' armatuuri keskel, tankimine käib esiluuki avades pealt. 74' on tankimisava küljele välja toodud.
Sõjaplaan nägi ette, et tagaots tuleb autol üles saada, ja mootor alla ja eemale. Leidsin hoovis loodusliku lohukoha, mille peale ehitasin väikse kanali.

Pilt

Pilt

Natuke pusimist ja saime vennaga mootori maha. Tegime prussist kiige mis kandis suure kiviploki peal ja sellega langetasime mootori turvaliselt maapinnale. Edasi punane kere veeres maha ja aia äärde, asemele veeres kollane kere. Kui mootor maha tuli kuskil poole tunniga, siis peale panek võttis arvatust kauem aega, Esiteks survelaagrid olid erinevad, Lõppes asi sellega et 1300-sele läks 1200-se sidurikorv ja kohe uus ketas ka sisse. PS väntvõllil loksu ei täheldanud ja simmer täitsa kuiv. Nii edasi saabus paar tundi rasket pusimist ja mõned kohatud väljendid takkaotsa :D Vend kaalus prussi teises otsas ja mina üksi pidin selle mootori sinna õigesse kohta suunama ja väänama. Lõpuks kui saime paika, oli tunne hea. Olgu mainitud et väljas oli kraad sooja ja lõikav vali tuul.

Pilt

Pilt

Kuna hakkas juba hämarduma, korjasime õues oleva laga kokku ja põrnika lükkasime garaasi, kus on tuulevari ja valgus. Vahepeal kuum tee toas ja soojad pannkoogid, ning mina läksin edasi putitama, lootes mootor uuel kerel käima saada.

Pilt

Nohh alustuseks olid akujuhtmed puudu(likud). edasi sain aku peale, hakkan käivitama: vaikus. Ronin alla kanalisse starterit koputama. Aga tolku ei miskit. Mootor käib vabalt ringi ja sidur töötab. Keerasin punaselt starteri maha aga see paistab mitte sobivat minu käigukastiga, kuna starteri võll on lühem.

Pilt

Vasakul 73' 1300 starter, paremal 74' 1200 starter, mõlemad on 9 hambaga ja istuvad otsa käigukastile, aga vasakpoolne hakkab lolli häält tegema ja ilmselt poob kinni, kuna võlli otsa ei toestata. Parempoolne lihtsalt läbi vist kuna ei tee üldse häält. Niiet hetkeseis on selline et kas läheb parempoolne remonti, või on kellegil pakkuda, või ma ei tea mis saab. Praeguseks kõik ja olge terved!
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
 
Postitusi: 27
Liitunud: Laupäev Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas AndresO » Pühapäev Okt 23, 2016 7:15 pm

Punase kohta ütleks, et 67. aasta auto, mitte 73. a oma :wink: On sellega mingeid plaane ka või jääb ta niisama seisma?
Kasutaja avatar
AndresO
ebaselge diagnoosiga
ebaselge diagnoosiga
 
Postitusi: 14
Liitunud: Pühapäev Jaan 03, 2016 1:37 am

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas TanelP » Pühapäev Okt 23, 2016 8:13 pm

AndresO kirjutas:Punase kohta ütleks, et 67. aasta auto, mitte 73. a oma :wink: On sellega mingeid plaane ka või jääb ta niisama seisma?

Või nii. Mulle väideti et 73 aga hakkasin ka kahtlema et aasta vahet ja nii erinevad autod tegelt. Punane kere oleks siis müüa koos sildadega, mul pole sellega midagi teha enam.
Aga muide vasakpoolne starter ikkagi läks külge kollasele. Ja sain auto käima!!!! Asi oli akus, nimelt muidu oli 12V aga käivitamise hetkeks langes vaid 3V peale. Niiet mul emotsioonid laes :D Imeline kui kergelt käivitub ikka, korra annad särtsu juba tuksub :D
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
 
Postitusi: 27
Liitunud: Laupäev Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas Teet » Esmaspäev Okt 31, 2016 2:21 am

Punane on sildade järgi pre-67 ja veljed kuuluvad '66..'67 masinale (vent avadega). Miks see kere doonor on - pole komplektne, on mäda ja-või dokumentideta?

kaupz kirjutas:Mitmeid mootoreid teinud Jeff01 rusika reegel on "korralikult remonditud mootoriga sõidad kauem kui 10tk vanaga".

julge väide - ilmselt ei leia vähemasti eestist statistikabaasi, mille põhjal selliseid üldistusi teha. Plus " vana" võib ju kah nn incognito korralikult remonditud olla ;)
point: kui asi pole katki, siis mis tast parandada? Ma kiidan teemaalgataja teguviisi küll heaks :)
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 743
Liitunud: Reede Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas uno » Esmaspäev Okt 31, 2016 9:33 pm

hakkab samuti huvi tekkima, et mis sellel punasel kerel viga, et doonoriks?
Kas dokumendid on olemas ja mis seal veel on peale kere ja sildade?
Kasutaja avatar
uno
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 409
Liitunud: Esmaspäev Mär 26, 2012 2:15 pm
Asukoht: Tallinn, Muuga

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas TanelP » Esmaspäev Okt 31, 2016 11:15 pm

Punasel kerel dokke pole, sillad kapott ja pagasnik, uksed ja klaasid küljes, rohkem pole midagi. Tutikas bensiinipaak peal, armatuur ka.
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
 
Postitusi: 27
Liitunud: Laupäev Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas jeff01 » Kolmapäev Nov 02, 2016 9:06 am

Teet kirjutas:Punane on sildade järgi pre-67 ja veljed kuuluvad '66..'67 masinale (vent avadega). Miks see kere doonor on - pole komplektne, on mäda ja-või dokumentideta?

kaupz kirjutas:Mitmeid mootoreid teinud Jeff01 rusika reegel on "korralikult remonditud mootoriga sõidad kauem kui 10tk vanaga".

julge väide - ilmselt ei leia vähemasti eestist statistikabaasi, mille põhjal selliseid üldistusi teha. Plus " vana" võib ju kah nn incognito korralikult remonditud olla ;)
point: kui asi pole katki, siis mis tast parandada? Ma kiidan teemaalgataja teguviisi küll heaks :)


Eestis pole jah mootor katki ei siis kui see ropult õli lekib, metallipuru täis on, küünlaid välja pillub või lubatud tolerantsidest 3x üle kulub, seetõttu pole valdav oda Eesti mootoreid meil enam lihtsa jupivahetusega remonditavad kah.
Ma ei vaja ka oma väidete jaoks statistikabaasi ning kellelegi neid kinnitada polnud plaanis, mind ennast rahuldab see, et umbes 20 volksubokserit millega olen kokku puutunud annavad mulle läbilõike üldisest seisukorrast ja nähes kuipalju olen peale nende tegemise lõpetamist pidanud inimesi ära saatma reeglina vaid ÜHE kindla vea tõttu väidan endiselt, et kui väntvõll veel EI LOKSU tasub KINDLASTI uued saaled sisse panna sest see on viimane aeg kui seda ilma plokiremondita teha saab. Plokiremont on paljude jaoks juba aga ülemõistuse kulukas ja kui ma olen näinud kokku kolme soomes ebakvaliteetselt puuritud plokki siis saan aru ka miks korraliku töö eest korralikku raha võetakse. Õigemini ei ole kulukas mitte puurrimine vaid selle järgne kontroll ja ebatäpsuse puhul järgmisse remonti puurimine. Nagu viimase mootori pealt näha oli siis EI OLE mõtet panna 2000€ eest juppe mootorisse, mis on kuidagi ülejala puuritud....õnn jääb üürikeseks.
Kasutaja avatar
jeff01
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 915
Liitunud: Pühapäev Aug 03, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas Teet » Kolmapäev Nov 02, 2016 10:51 am

siinse teema mootorivahetuse puhul ei olnud eeldatavalt eesmärk panna 2keur mootorisse vaid panna lihtsalt masinale peale töötav mootor. See on suurema kära ja jupivahetuseta tehtud. Kõik on ju hästi ja püsib ilmselt nii (räägime loksuvabast väntvõllist) mitukümmend tuhat kilomeetrit. Mis aasta on nende kilomeetrite järel kalendrile peale kirjutatud ja kas siinse teema peakangelane (masin) siis enam ise tänavatel veeremas on - kes seda teab.
konkreetseteks mootorijuttudeks tõstatan õige ühe vanema teema.
alias 13piisab
'66 liikvel ja '65 jätkuvalt "keretööde järgsel komplekteerimisel"
Teet
paranemislootuseta
paranemislootuseta
 
Postitusi: 743
Liitunud: Reede Juun 09, 2006 7:43 pm
Asukoht: Jälgimäe, Saku vald

Re: Vw Käfer 74'

PostitusPostitas TanelP » Kolmapäev Nov 02, 2016 10:57 pm

Ma usun et mõne alevisõidu aastas elab see mootor kenasti üle, ja ehk ka mõne üksiku kruiisi. Esmalt vaja aga kenasti nurruma saada, paigaldatud sai uus 12v jagaja ja süütepool ja küünlajuhtmed, kuna generaator läks 12v. Veel pole käima saanud. Peab süütevärki süvenema. Asendatud sai ka mõned jahutusplekid.Ka uus rihm läks külge. Õli sai ka kohe vahetatud. Panin 15w50 mineraali. Hetkel veel ootab eelmise mootori karburaator lahtivõtmist ja tihendite vahetamist. Kohale jõudsid ka kõik rattasilindrid ja ootamas juba kõik.piduriklotsid vedrudega. Kohale tuli ka gaasitross.
Kasutaja avatar
TanelP
kaine mõistus
kaine mõistus
 
Postitusi: 27
Liitunud: Laupäev Juul 30, 2016 11:05 pm
Asukoht: Marjamaa

Järgmine

Mine Huviliste projektid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist