4. leht 6-st

PostitusPostitatud: Esmaspäev Okt 23, 2006 11:31 pm
Postitas Teet
Indrek kirjutas:Nuh, kas said masendusest üle ja mootori jälle tuksuma?
Mis viga oli siis?

:shock:

Su varahommikune oletus oli ilmselt õige - pärast süütepooli vahetust kruvis masin küll vapralt starterit, aga tühja aku (isegi kaks akut said tühjaks ning kolmas ei tahtnud kolmandalt masinalt pimedas maha tulla) tõttu ei jätkunud energiat sädeme moodustamiseks.
pärast tugevalt rahustavat "päevaund" lappisin öösel läbi küpsetatud akulaadija (polaarsus läks kiiruga tiba valesti) ära, laadisin aku täis ning ca 8 aegu õhtul oli töötav masin olemas. Oleks su telefon sees olnud, oleksin ehk isegi Kesk-Eesti poole liikunud ;)
samas võis mu jama olla ka sellest (tänini eksisteerivast) murest tingitud:
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=858

...niiet mu põrr pole tänini täiesti "kindel paugupill". Enne talvekorterisse panekut loodan aga vea üles leida.

Mardi lohutav märkus "aga said vähemalt motot uurida" on kusjuures väga lohutav. See bokser on küll tüütu näppida, aga mainstream R4-de kõrval on ta ikka üks paganama huvitav riistapuu. Kiiruga ma tema hingeellu väga süüvida ei jõudnud - aga mis halvasti, see uuesti :twisted:
muide, leidsin hooratta juurest mingi anduri, millel juhe taga (pigem leidsin juhtme, mitte anduri). Mu moto on küll kerest tiba uuem - aga kas tõesti olid uuematel põrnikatel juba "trossita spidomeetrid"? Mingit muud otstarvet sel anduril ju olla ei saa... Pilti kah: http://teet.luarvik.org/v/volksutykid/dscf4176.jpg.html
kes sealt albumist muid pilte peaks vaatama - siis summuti keevitamise (pidin sellegi ringi tegema, kuna "uue" torud olid ca 2cm suurema vahega) s*ttumine pole mitte mehe süü vaid aparaadi võimsus oli kusagile ära kadunud ning elektrood oli jälle liig võimas. Jõudsin keevitades+kirudes järeldusele, et jõuluvanaga ootavad ees tõsised läbirääkimised ühe tõsise uue tööriista hankimiseks...

PostitusPostitatud: Esmaspäev Okt 23, 2006 11:39 pm
Postitas mart154
selle anduri leidsin ka mina...
võimalik et siin kusagil teema olemas selle kohta, ajalugu on igasugu mälestused minu peast pühkinud...

aga kaine mõistus räägib midagi pöörete lugemisest/väntvõlli asendi andurist...

PostitusPostitatud: Teisipäev Okt 24, 2006 12:12 am
Postitas Mart
See andur loeb jah idee järgi mootori pöördeid ja saadab oma signaali diagnostika porti, mis oli masinatel alates '72. Tänapäeva kontekstis on ta täiesti mõttetu junn.
Summuti mittesobimist oskan seletada ainult sellega, et 1300/1600 sumpat üritati toppida 1200 mootorile, mille kolvikäik on väiksem.

PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 26, 2006 6:42 pm
Postitas Teet
Mart kirjutas:Summuti mittesobimist oskan seletada ainult sellega, et 1300/1600 sumpat üritati toppida 1200 mootorile, mille kolvikäik on väiksem.

no tont teda teab, miks see mu 1300 motole (sest see mul ikka olema peaks) kohe külge ei läinud - summuti korpuse küljes olevad plokikaante külge minevad torud olid vana summutiga võrreldes ca 20mm suurema vahega ning ilma üht poolt lahti lõikamata ei klappinud ei port-summuti ülemineku tasapind ega "sisselaskekollektori" soendus. Kuna ma kolmanda silindri väljalaset summuti küljes ei nihutanud, siis on vasakul pool soojusvaheti natuke rohkem plokist eemal, kui peaks. Summuti on Walkeri toodang.

PostitusPostitatud: Reede Okt 27, 2006 10:24 am
Postitas Mart
Kas uus summuti on tutikas või seesama, mis piltidel (st juba kasutatud)? Tutika puhul ei ole sellist mittesobimist varem nagu kohanud... see tähendaks siis uut taset juppide kvaliteedi allakäigu spiraalis.
Milline on mootori tähis? Hilise ploki puhul peaks olema 2 tähte ja numbrid.
1200 mootori gabariidid on tõesti natuke väiksemad kui 1300/1600 omad.
Mis süüdet puudutab, siis kas selles hiljuti saadud kolihunnikus mõnda jagajat pole - selle vahetamine ehk aitaks viga lokaliseerida?

PostitusPostitatud: Laupäev Dets 09, 2006 7:35 pm
Postitas Teet
Mart, alla läinud summuti oli "kolahunnikuga saadu". Mootori tähist ei teagi - kus ta asub? Generaatori jalal?

põrr läks aga talvituma enne käivitusvea leidmist (kuna ei talvitu kodus, pärinsingi ülal motonumbri asukohta - muidu oleks kohe uurima tõtanud). Jagajaid+süütepoole sai erinevaid proovitud jne - "nõu risalt". Noh, aga kuna masin puhkab, ei ole seda teemat mõtet siin lahata - eks kevadel jätkab.

Mart mainis eespool, et diagnostikapistik iseloomustab '72+ motosid. Niiet vaatan ringi autentsete motode suunas. Sellel roostehunnikul ei paista pistikut olevat => ehk võiks olla paslik alusmaterjal, millest õiget motot ('66 masina 1300, alalisvoolugenega jne) kokku laduma hakata:
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... php?t=8570

...kui 30pict-1 karbuss on ülallingitud motol originaalne ning "diagnostikapistik" on puudu, on ta 1300 ning pärineb vahemikust '66..'72

PostitusPostitatud: Esmaspäev Dets 11, 2006 6:58 pm
Postitas Mart
diagnostika port ei ole mitte mootori vaid tulemüüri küljes mootorist vasakul. Kusjuures see hooratta anduri juhe ei lähegi sinna porti. Avastasin just, et veel '88 vesibokseril on samasugune ja et selle 3-ne pistik on lihtsalt klambriga geneka küljes. Otstarvet õieti ei teagi, aga vast ikka mingi süüte sättimine.
Põrra mootori number on kohe geneka jala juures sellest 1-4-3-2 kirjast allpool.
Kui sumpa on 1600 bussimootorilt pärit, siis ta peab ka 1300-le sobima, aga 1200-le mitte.

PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 08, 2007 5:04 pm
Postitas Teet
põrr on täie tervise juures ning märtsilõpu soojadel päevadel sai temaga ka kulgetud. Hetkel ei raatsi temaga igapäevaselt liikuda ka tööle minnes suht vältimatu Männiku tee vääga jubeda seisukorra tõttu.

nädal tagasi sain aga (taas) ohtralt õhugajahutatavate VWde juppe. Muuhulgas kolm plokki - millest üks peaks mootorinumbri (F0551044) järgi olema 1300 vahemikust 1965dets..1966juuli (vastavalt F0442242..F0940716) :)
uurisin ka teiste plokkide numbreid, aga need tekitavad hämmingut:
- üks on D493894 => kuuekümnendate 1200? Samas siis peaks ta olema D0XXXXXX
- teine on üldse 126-009873. Ei klapi T1-T2-T3 nummerdusega => mingi eritehnika pealt?
- sai uuritud praegu pealolevatki motot: D1202212 on kole suur arv. 1200 toodeti ju '74 aastani? Üks tabel räägib, et 1972 aasta Augusti mudelite 1200 numbrid algasid D1000001-st. Samas seal võib viga olla, kuna Juuli algab D1000000-st...

aga jah - see selleks. Lihtsalt kui kaasvõitlejatel on kogemust-abivahendeid, oleks hea asjadele täpne "diagnoos" panna...

varuosadest sai eile üks 1600 kokku laotud - plaanisin küll 1300 teha, aga tuli suurem :P
ning kui juba tegemiseks läks, lugesin ka ladustatud jupid üle. Liigsetest olen nõus hädaliste heaks loobuma - ning liigse 1600/bussiträni vahetaks suurima heameelega kohemaid 1300/põrriträni vastu - nt kõik sisselaskepulgad, kaaned jne. Aga jah - lugemise tulemused:

plokk ja sisu:
- 2*plokk (D493894, 126-009873)
- 11*keps (neist 4+4 väntadel)
- 2*nukkvõll
- 1*jagaja plokisisene ajam
- 3*väntvõll (kahel kepsud ja raamsaaled-värgid küljes, kolmas kraabitud - tuli koos pooliku kepsuga...)
- 3*väntvõlli rihmaseib
- 5*õlipump + kaas
- 4*õliradikas (2 jalaga, kaks ilma; lisaks üks jalg)
- 4*"karteripõhi" (s.h. üks soendatav ning kaks õliväljalaskepunniga)
hülsid-kaaned:
- kaaned: 2*043 (dual), 1*113, 2*311, 1*311 ("Mexico"), 2*211 (moto küljes). Kõigil klaverid + kalpikambrikaaned olemas
- lisaks 3*klaver + klapikambrikaas
- 3*77mm hüls + 2*77mm kolb
- 4*83mm hüls + 4*83mm kolb
- 20*85..86mm hüls + 3*85mm nõgus kolb (kõigil 1 kõrv murtud) + 10*85mm "tavakolb" + 1*86,5mm kolb (?)
- 1*86mm Mahle kolvirõngakomplekt (niiskust saanud - paberiga kokku kleepunud)
- tõukureid+torusid
hooratas-sidur:
- 2*220mm hooratta auguga sidurikomplekt (1 moto küljes)
- 1*21,5mm surveplaat (220mm hoorattale)
- 1*200mm hooratta auguga sidurikomplekt
- 1*200mm auguga hooratas
sisselase-väljalase jms:
- (3+2)*dual-kolle kaane külge käivad "põlved"
- 2*dual kolle sisselase/karpajalg (1 on lõigutud soendustoruga, aga komplektne)
- 3*bensupump (neist 1 varumotol)
- 1*lahtivõetav "Pierburg" bensupump - vanem ilmselt, pealejooks vasktoru
- 3*karbuss 34-PICT-1 (neist 1 puhastatud - pealepaneku vaev)
- 1*parempoolne "soenduspaun"
- 1*"soenduspaunade kopmlekt" - ussitanud ja läheb prügimäele
- 2*bussi õhufilter + karbussitoru
- 1*termostaat (puudu varumotolt!)
elekter:
- 2*jagajakaas
- 2*jagaja
- 2*12V starter+tõmberelee
- 1*suurem starter "Bosch". Hambumus teine => mitte VW õhugajahutaja?
- 2*12V generaator (ühel tiivik 31mm, teisel 36mm - nagu Ingmar ühe ära võttis ;) )
- 2*generaatorijalg+õlipotsik (üks karterituulutuseta, üks tuulutusega - varumotol), 1*tuulutuseta potsik eraldi
muu träni:
- 1*"211-koodiga" kojamehemootor + ajam
- 1*bussi klaasipesuvedeliku potsik
- 1*bussi kellad
- 1*mingi bussi kroomliist
- 1*"jahutuskoda" - ei istunud jalata õliradika peale => bussi oma??? Natuke on teda eestpoolt "tuunitud" :(
ja peotäis muud "bussispetsiifilist"

kena kevadet soovides,
Teet

PostitusPostitatud: Reede Juun 29, 2007 10:28 pm
Postitas Teet
lisaks logiraamatusse, et täna sattus põrnik vutistaadionile - niiet seegi paik pole enam putukatest puutumata. Faktid on:
- põrnik on rohelisem kui muru
- vanasti olid põrnikad rohelisemad ja päike kollasem :)

PostitusPostitatud: Reede Juun 29, 2007 10:55 pm
Postitas Teet
...ning lisaks meenutaksin, et mõned mootorijupid põriseks hää meelega mõne klubilise masina küljes (puhastatud karbussi jõudsin juba oma noorimale sõbrale esimeseks aastapäevaks kinkida :P ); teisalt ootab aga minu varumootor (või siis "õige '66 mootor") alloleval pildil puuduvaid katteplekke (alt, "jahutussärgist" jne).

PostitusPostitatud: Kolmapäev Veebr 18, 2009 11:29 pm
Postitas Teet
õhtut,

talveralli on häbematult lähedal ning nädalavahetusel veendusin, et kui miinuskraadide kirjeldamiseks hakkab ühe käe sõrmedest väheks jääma, on natu jama: klaasidele moodustuv jää on tiba häiriv. Roolis saab küll liigutada ja muudel autosviibijatel on jälle külmarohust abi - aga sest ei pruugi piisata...

seega eile lisandus mu maise mammona hunnikusse selline asi:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/DSC00096.JPG.html
(see on siis lisasoendus ehk "kero")

...ning täna palusin tal hakata harjuma oma uue keskkonnaga:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/DSC00106.JPG.html

reede hilisõhtuks jääb seadme töölepanek (kütusepump ning vent on nüüdseks mõlemad ok) - ehk ikka jõuab...

eesmärgipüstitus oli, et väljalaske jaoks ei tee ma keresse lisaauku ning heitgaas peab välja saama tagavararatta taga olevate "pimedate" eemaldamisel tekkivast august. Ka kinnitamiseks ei teinud ma keresse auke.
väljalaset ei soovinud keevitada ning siinkohal leidsin hydroskandiast (oli vist selline koht?) selle vastu rohtu: väljalasketoru (lubataks kuni 800 kraadi), mis on painduv, s.t. liigenditega.

aga siinkohal jätaksin "vaba mikrofoni" - soovitused-etteheited on igati teretulnud. Mulle tegelikult see "lahtine tuli" seal bensupaagi veeres eriti ei meeldi. Mu masinal on "bensukork" sealsamas kapoti all ning on ka väike tehniline probleem: bensuanduri tihend ei pea, kui paak on pilgeni täis. Moodustab suisa kütuseloigukese paagi peale. Niiet pelgan natu liigvarast jaanituld...

te,
Teet

PostitusPostitatud: Neljapäev Veebr 19, 2009 2:39 pm
Postitas jeff01
Teet kirjutas:õhtut,
eesmärgipüstitus oli, et väljalaske jaoks ei tee ma keresse lisaauku ning heitgaas peab välja saama tagavararatta taga olevate "pimedate" eemaldamisel tekkivast august. Ka kinnitamiseks ei teinud ma keresse auke.


Umbes täpselt nagu Ingmari juures seda nähtud sai :lol: (Väikeste erinevustega)

PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 14, 2009 5:08 pm
Postitas Teet
järgmisel nädalal näeb mu põrnik ka Soomemaa ära :)
kuigi kes teab - ehk on ta seda juba rohkem kui küll näinud...

kirjutamise point ei ole uhkustamine, et Soome läen - point on, et kui "tien varrelta" transateenust vaja, siis teisipäeva hommikupoolikul võin Helsingist midagi peale noppida ning õhtupoolik on mul vaba Espoos.

te,
Teet

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

PostitusPostitatud: Neljapäev Veebr 18, 2010 11:48 am
Postitas Teet
omik,

logiraamatusse: ettevalmistused talveralliks käivad. Eberi sai eile tööle - homme õhtul peab ta peale saama. Samuti vajab "teibituuning" homme õhtul lõpetamist. Tüütan seetõttu sõpru-tuttavaid sooja garaazhi otsimisega. Ühe koha osas on põhjusmõtteline nõusolek, aga ruumi pole liiast ning see tähendab ka, et häiriksin omanikku - tegutsema peaks eri masinate ralli-ettevalmistusel samal pinnal kordamööda... Lahked kutsed homme õhtuks sooja garaazhi on seega veeri welcom - põrnikas praegu seest suht külm, seega kannatab sealt õngitsetavad õlled kohe lahti nööpida :)

tekkis vajadus sotti saada sellest, mis moto mul ikka peal. Seni ei tahtnud Mardi viidet (summuti võtmes) 1200 pihta uskuda, kuna masin liigub päris mehiselt.
seda praktikat kinnitab aga ka motonumber (D1202212 kohta leiab viite kui '74a 1200), niiet pole vist mõtet "p*rsetundele" tuginedes vastu rinda taguda... Nimetame selle moto siis 1200-ks: http://teet.luarvik.org/v/volksutykid/dscf4178.jpg.html

moto suurus huvitab nn originaalse soendussüstemi võtmes - see jagab mul hetkel ikka kole lahkelt heitgaase salongi. Loodan, et jõuan ka sellele pilgu peale visata. Summuti omab lisaauke ja midagi annab vast see - aga kas on veel võimalikke nn "tüüpvigasid", millele süsteemis otsa vaadata? Vahetid on seest suht mehised - kas need võib uurimise alt välja jätta või on ka neil mingid sisemised vigastused võimalikud? Vaheti ja ventika vahelised ühendused on pehmelt öeldes hõredad - aga seda ei liigita ma veaks vaid omaduseks...

aitümm hääde nõude eest,
Teet

Re: Teedu '66 põrrrrnikas

PostitusPostitatud: Neljapäev Veebr 18, 2010 6:14 pm
Postitas Mart
kui minu aparaat kunagi vingu tuppa ajas, siis oli põhjuseks ikkagi soojavaheti sees oleva toru leke. Tegin selle kindlaks nii, et pöörasin soojavaheti püsti, panin toru ühte (flantsi) otsa punni ette ja kallasin teisest otsast vett sisse. Lekkiv eksemplar tuligi lihtsalt välja vahetada, sest lekkekohta ei pääsenud ka keevitusega ligi.