• Advertisement
East Side Customs

T2 madalamaks

bussid kuni aastani '79 ehk esimene ja teine keremudel

Moderaator: ingmar

T2 madalamaks

PostitusPostitas MeelisV » Pühapäev Nov 08, 2015 8:13 pm

kes teinud ?
mida kasutasid ?
miks ?
mida teeks teisiti ?

olen saanud aru et lihtne lahendus on ees nn. drop spindle ja taga nn drop plates
annab suurusjärgus 6 cm madaldust ja vedrustus jääb originaalne

rääkige oma kogemusi ja arvamusi
k.a. vihjeid ostukohtadele.

näited eelmainitud lahendustega
https://www.airkewld.com/kb_results.asp?ID=28
https://www.airkewld.com/kb_results.asp?ID=20
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 205
Liitunud: Reede Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas MeelisV » Pühapäev Nov 08, 2015 9:39 pm

mis muutub vedrustuses kui kasutada torsiooni nurka reguleerivat lahendust nagu see - kogemused
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1
MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 205
Liitunud: Reede Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas ingmar » Esmaspäev Nov 09, 2015 11:43 am

Adjuster on odavam, aga muudab ka vedrustuse jäikust
Päikest,
Ingmar / ESC
Kasutaja avatar
ingmar
Über-Vaataja
Über-Vaataja
 
Postitusi: 2377
Liitunud: Esmaspäev Dets 08, 2003 10:53 am
Asukoht: Tallinn

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas tiblu » Pühapäev Nov 20, 2016 2:22 am

Samuti mõtlen esisilla madalduse peale, aga tekkis küsimus selle SSP madalduse paigaldamise kohta (https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1)

Nimelt, torsioonitorus on keskel torsioonilehe paki ristlõikega ava, väljaspoolt keeratakse koonus selle koha pealt torsioonipaki sisse. Kas see paki ristlõikega ava peaks ringi käima? Nagu näiteks siin videos https://www.youtube.com/watch?v=9TLXMR89BXE#t=18s?

Mul on see ristlõikega ava paigas ja torsioonipakiga selle asendit pöörata ei õnnestu. Ma ei näe sellel SSP kitil mõtet seni kuni see keskosa torus ringi ei käi.

Kas saan millestki valesti aru või rakendan liiga vähe jõudu?
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 195
Liitunud: Laupäev Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas MeelisV » Pühapäev Nov 20, 2016 9:15 am

MeelisV
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 205
Liitunud: Reede Okt 24, 2014 8:16 pm
Asukoht: Jõelähtme vald

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas tiblu » Pühapäev Nov 20, 2016 3:15 pm

Ülaltoodud video räägib ilmselt teisest madalduskitist, mitte SSP omast. Video mille mina panin, oli lihtsalt näitiklustamiseks.
Kui vaadata SSP kiti, siis seal pole torsiooni ristlõikega toru komplektis, mille järgi eeldasin, et ilmselt peaks tehase jupp torus ringi käima VÕI ümber tehtama ringi käivaks.
Keegi on reaalselt seda SSP kiti siin paigaldanud?
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 195
Liitunud: Laupäev Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas pikksilm » Kolmapäev Nov 23, 2016 11:09 pm

tiblu kirjutas:Ülaltoodud video räägib ilmselt teisest madalduskitist, mitte SSP omast. Video mille mina panin, oli lihtsalt näitiklustamiseks.
Kui vaadata SSP kiti, siis seal pole torsiooni ristlõikega toru komplektis, mille järgi eeldasin, et ilmselt peaks tehase jupp torus ringi käima VÕI ümber tehtama ringi käivaks.
Keegi on reaalselt seda SSP kiti siin paigaldanud?

Torsioonitoru keskmes olev torsiooni ristlõikega metalljupp
Pilt
ehk keskmine torsioonipaki kinniti (ei tea kuidas nimetada) on tehasest torsioonitoru külge pressitud kolmest küljest ning neljandast küljest läheb sisse kruvi mis hoiab torsioonilehti läbi selle (täpsemalt kolme keskmist) paigal, alloleval pildil on näha, et sellel torsioonipaki keskmisel kinnitil on lohud sees.
Pilt
Selleks, et see "hammastega" madaldus külge saada, tuleks kolmes küljes olevatele süvendid läbi puurida (mida vist silda alt võtmata ei tee) ning hiljem täis keevitada.

Kit, mis külge sai oli selline:
Pilt
Kuna ise võtsin kogu silla algosadeks ja tegin ta tavapärase 4" asemele 3" kitsamaks (käändmikud ja amordid lähevad ümbertegemata alla).

Tööetapid: algmaterjal, vajaminev materjal ning uus vorm:
Pilt

Tavaline vs 3" kitsam ja keskelt reguleeritav esisild ehk tulemus:
Pilt


Üks endale kõrvale pandud inglisekeelne lehekülg:
http://pikksilm.planet.ee/buss/esisild/T2%20esisilla%20tegemise%20%C3%B5petus/narrowing%20the%20beam%20&%20welding%20adjusters%20for%20lowering%20front.htm




Kui on veel küsimusi, aitan hea meelega 8)
Viimati muutis pikksilm, Neljapäev Nov 24, 2016 12:05 am, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
pikksilm
teadja-inime
teadja-inime
 
Postitusi: 43
Liitunud: Laupäev Sept 22, 2012 4:35 am

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas tiblu » Kolmapäev Nov 23, 2016 11:31 pm

Suur tänu Pikksilm, vastasid kõigile mu küsimustele!
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 195
Liitunud: Laupäev Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas tiblu » Neljapäev Nov 24, 2016 1:05 am

Või siis kindluse mõttes küsin - see torsiooni ristlõikega metallijupp jääbki lõpuks vabalt sinna sisse ringi käima? Tundub loogiline, sest vastase korral ei saaks kõrgust muuta. Huvitav kas see pole probleem, et ta lõpuks ühe poldiga seda torsioonipakki koos selle ristlõikega jupiga kinni hoidma jääb. :?
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 195
Liitunud: Laupäev Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas pikksilm » Neljapäev Nov 24, 2016 1:18 am

tiblu kirjutas:Või siis kindluse mõttes küsin - see torsiooni ristlõikega metallijupp jääbki lõpuks vabalt sinna sisse ringi käima? Tundub loogiline, sest vastase korral ei saaks kõrgust muuta. Huvitav kas see pole probleem, et ta lõpuks ühe poldiga seda torsioonipakki koos selle ristlõikega jupiga kinni hoidma jääb. :?

Lahtiselt jah sisse, muidu ei saa reguleerida. Meenub et torust sai ta kätte jõuga ning teda torusse tagasi pannes oli tükk tegemist ning pidin teda õrnalt pealt lihvima.
Kestvuse osapealt tsiteerin klassikuid: Kui see oleks probleem siis sellest oleks netis räägitud/hoiatatud 8)
Kasutaja avatar
pikksilm
teadja-inime
teadja-inime
 
Postitusi: 43
Liitunud: Laupäev Sept 22, 2012 4:35 am

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas tiblu » Neljapäev Nov 24, 2016 11:31 am

Tõsi, kui sellel oleks mingi oluline puudujääk, siis seda ilmselt räägitaks ja seda ei müüdaks.

Siiski on tähtis ümberehitustel mõelda ka turvalisusele. Näiteks õõtsa käigu piirajaid tehas ilmselt niisama ei paigaldanud, madaldamisel aga võetakse need ära. Piirajad ilmselt pandi vedrustuse elementide (amordid, torsioon..) kaitseks või koguni, et vältida vedrustuse purunemisel ratta koopasse kinni vajumist, mis muudaks auto juhitamatuks?
tiblu
raja tänava klient
raja tänava klient
 
Postitusi: 195
Liitunud: Laupäev Aug 11, 2007 10:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas pikksilm » Neljapäev Nov 24, 2016 9:30 pm

tiblu kirjutas:Tõsi, kui sellel oleks mingi oluline puudujääk, siis seda ilmselt räägitaks ja seda ei müüdaks.

Siiski on tähtis ümberehitustel mõelda ka turvalisusele. Näiteks õõtsa käigu piirajaid tehas ilmselt niisama ei paigaldanud, madaldamisel aga võetakse need ära. Piirajad ilmselt pandi vedrustuse elementide (amordid, torsioon..) kaitseks või koguni, et vältida vedrustuse purunemisel ratta koopasse kinni vajumist, mis muudaks auto juhitamatuks?

Kui see oleks probleem, siis sellele oleks lahendusena need piirajad ikkagi pandud :wink:
Piirajad pigem neile kes bussiga rallikrossi ja offroadi sõidavad :mrgreen:
Kasutaja avatar
pikksilm
teadja-inime
teadja-inime
 
Postitusi: 43
Liitunud: Laupäev Sept 22, 2012 4:35 am

Re: T2 madalamaks

PostitusPostitas pikksilm » Reede Dets 30, 2016 1:16 pm

Leidsin head õpetused busside madaldamise kohta:
http://www.wagenswest.com/how_to.php

Küsimus suurele ringile:
Keegi esimeste koobaste tõstmisega ka kokku puutunud on ?
Kasutaja avatar
pikksilm
teadja-inime
teadja-inime
 
Postitusi: 43
Liitunud: Laupäev Sept 22, 2012 4:35 am


Mine type2 - t1/t2 - split ja bay bussid

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron