Karmann-Ghia

40-ndate lõpus ja 50-ndate algul hakkas rahvas sõjast juba pisut toibuma ning tekkis nõudlus paremate autode järele. Ka Volkswagen tundis vajadust Põrnika kõrvale midagi elegantsemat pakkuda, kuna viimast peeti küll praktiliseks, kuid mitte eriti ilusaks. Leping neljaistmelise auto tootmiseks sõlmiti Karmanni keretehasega, kes omakorda pöördus kujunduse saamiseks Itaalia disainifirma Carrozzeria Ghia poole. Väljapakutud disainilahendus oli õigupoolest algselt kavandatud ühele Chrysleri idee-autole, mis aga ei jõudnud tootmisse. Selle kere õnnestus aga sobitada Põrnika pisut modifitseeritud shassiile ning 1955. aasta augustis väljus Karmanni Osnabrücki tehasest esimene VW Karmann-Ghia Coupe.

Auto oli tõepoolest ilus ning seda müüdi juba esimesel aastal 10000 eksemplari. Kabriolett jõudis tootmisse 1958. aastal ning müügiarvud tõusid 18000-ni aastas. Karmann-Ghia (KG) tootmine lõppes 1974. aastal (kui tema asemele tuli VW Scirocco), ühtekokku jõuti valmistada 365912 kupeed ning 79326 kabrioletti. KG puuduseks võib pidada teatavat vastuolu sisu ja vormi vahel – elegantne kerelahendus rõhutas igati sportlikku joont, millele 1200 cm3 36 hj mootor ei suutnud kuigi väärilist katet pakkuda. Tuleb tunnistada, et Volkswagenil jätkus närvi selle arvel isegi nalja heita – ühes TV-reklaamiklipis võttis KG tänaval pikalt hoogu, põrgates seejärel paberilehelt tagasi, reklaamiplakatil oli ta aga paigutatud Lamborghini ja Maserati kõrvale koos tekstiga: “ehkki ta küll pole nii kiire, on ta see-eest palju odavam”! 1969. aastal tunnistati Karmann-Ghia üheks maailma kõige ilusamini kujustatud tooteks ning ajakirja Car and Driver 1972. aasta juuninumber paigutab ta isegi Porsche Speedsteriga ühele pulgale. Tänaseks on KG-st saanud üks hinnatumaid stiili-autosid ning säilinud eksemplaride (eriti kabriolettide) hinnad on üpris kopsakad. Kombeks on varustada masinad forsseeritud mootoritega, muutes nad sel viisil tagantjärgi “päris” sportautodeks.

Powered By Wordpress. Theme base on Philadelphia Payday Loans al.com.
Modified by & © dooker.eu 2010