Tüüp 3
50-ndate lõpupoole hakkas Volkswagen tunnetama konkurentide survet ning pidas plaani Põrnika kõrvale suurema ja kaasaegsema auto turuletoomiseks. Uue mudeli projekteerimist püüti kuulujuttudest hoolimata pikalt maha salata ning ametlikult esitleti Tüüp 3-e alles 1961. aastal. Tehniliselt lahenduselt oli ta Põrnikaga väga sarnane, kuid palju ruumikama ning kaasaegsema kerega. Ruumi kokkuhoiu huvides oli mootor surutud üsna lapikuks (jahutusventilaator paigutati väntvõlli otsa). Autot valmistati kolmes variandis – Fastback, Notchback ja Squareback.
Ehkki USA-s läks Põrnika järglaseks kavandatud Tüüp 3 suhteliselt hästi kaubaks, ei jõudnud tema müügiedu ometi Käferile ligilähedalegi ning Volkswagenil ei jäänud muud üle, kui Põrnikaid üha kasvavas tempos edasi produtseerida. Tüüp 3 oli siiski tootmises kuni 1973. aastani.
Naljahambaist Squarebacki omanikud suutsid lihtsameelseid tihti ninapidi vedada väites, et see auto sõidab ilma mootorita. Tõepoolest – ees on pakiruum ning taga samuti. Mootor on väga kompaktne ning asub tagumise pakiruumi all.