Auto modifikatsioon ja väljalaskeaasta

Esmapilgul on kõik Põrnikad sarnased, kuid tegelikult on kahte päris ühesugust võimatu leida. Tootmise käigus täiustati ja muudeti pidevalt auto konstruktsiooni ning seetõttu on õige tüübi ja väljalaskeaasta teadmine sobivate varuosade seisukohalt üsna oluline. Tehnilise passi numbreid ei saa kahjuks alati uskuda. Kõige üldisemalt võib Põrnikad jagada kaheks – 1200/1300/1500 (standard-mudel) ning 1302/1303 (uuem mudel, ameeriklaste kõnepruugis Super-Beetle). Nende kere ja käiguosa on küllaltki erinevad ning enamus detaile pole omavahel vahetatavad. Kumma modifikatsiooniga on tegu, selgub kohe, kui pakiruumi kaant kergitada. Kui näeme pakiruumi eesotsas kalduasetsevat tagavararatast, on tegu standard-mudeliga, kui aga varuratas lebab spetsiaalses süvendis pakiruumi põhjas, siis “super”-põrnkaga. Väljalaskeaasta põhjal seda liigitust alati teha ei saa, kuna mõlemad modifikatsioonid olid mitme aasta vältel üheaegselt tootmises. Mehhiko Põrnikad on aga seniajani “klassikalise” kere ja vedrustusega. Auto väljalaskeaasta ja modifikatsiooni saab täpsemalt teada tema VIN-numbrist, mis asub plaadikesel pakiruumi eesservas või varuratta taga (dubleerituna ka tagaistme all kesktunnelil). Meile pakuvad huvi selle pika arvurea kolm esimest numbrit:

Esimene – auto tüüp (Põrnikal alati 1)

Teine – modifikatsioon (“standard”-põrnikal 1, “super”-põrnikal 1 või 3)

Kolmas – väljalaskeaasta (näit. 2 – 1972).*
*Vahemärkus: tehase tootmis-aasta algas alati eelmise kalendriaasta augustis ning lõppes sama kalendriaasta juulis.

Näide: 113##### –  Tüüp 1 (Põrnikas), standard-mudel, v/a 1973.

Millist modifikatsiooni eelistada? Puritaanid valivad kindlasti standard-Põrnika eelkõige tema klassikalisuse tõttu, kuna kõik tema põhisõlmed ja lahendused ulatuvad oma otsaga Dr. Porsche joonestuslauale. Ühtlasi aga tähendab see ka leppimist 30-ndate aastate tehnoloogia ja arusaamadega. 1302/1303 (“Super”-) mudelil on sellest järjepidevusest loobutud ning tehtud vedrustuse osas suuri muutusi, eesmärgiga parandada auto juhitavust ning teelpüsivust. Veidi liialdades võib seega öelda, et klassikasõbrale sobib paremini standard-mudel, “tõsisemaks” ringikihutamiseks aga uuem (1302/03).

Powered By Wordpress. Theme base on Philadelphia Payday Loans al.com.
Modified by & © dooker.eu 2010