Mootori jahutus

Jahutussüsteem on Põrnika mootoril küllalt tõhus, et hoida seda ka suvel vastuvõetava temperatuuri juures. Seda aga siiski vaid juhul, kui õli on piisavalt ning mootor õigesti reguleeritud. Paigas peavad olema kõik mootorit ümbritsevad plekid ja tihendid, mis eraldavad tema ülemist ja alumist poolt ning takistavad juba soojenenud õhu uuesti pääsemist jahutussüsteemi (st. läbi mootoriruumi ei tohi maapind paista). Ülekuumenemist võib aga põhjustada ka lahja küttesegu või liiga varane süütemoment. Klassikaline viis olukorra hindamiseks on “häälekatse”. Selleks tuleb tõmmata välja töösooja, äsja seisatud mootori õlimõõtevarras. Kui katsetaja suudab seda ilma kõva häält tegemata peos hoida, on kõik korras. Jahutuse poolest meeldib mootorile kõige rohkem sõidukiirus 80-90 km/h. Katkenud kiilrihmaga (sümptomid: mootorist kostis plaksatus ning süttis generaatori hoiatuslamp) ei tohi sõitu jätkata, sest jahutussüsteem ei tööta siis üldse. Ettenägelik põrnikaomanik hoiab autos alati ka tagavara-kiilrihma.

Powered By Wordpress. Theme base on Philadelphia Payday Loans al.com.
Modified by & © dooker.eu 2010