Mootoriõli

Iga teadlik Põrnika-sõber küsib endalt alati enne sõitu: KAS MOOTORIS ON PIISAVALT ÕLI? Sest ta teab, et õhkjahutusega mootoris on õli osalt ka jahutusvedelikuks ning et krooniline õlivaegus võib lõppeda mootori jaoks traagiliselt. Õli hulk karteris väheneb töö käigus paratamatult, kuna osa sellest satub silindritesse ning põleb ära; lisaks on paljudel (kui mitte enamusel) Põrnika-mootoritel kalduvus õli välja lekitada. Seetõttu tuleb õlitaset regulaarselt kontrollida. Sobivaks sageduseks on kord nädalas või siis alati koos bensiini tankimisega. Viimasel juhul tuleb taset kontrollida pärast tankimist, et õli jõuaks mootori detailidelt karterisse tagasi valguda ning varda näit oleks õige. Samal põhjusel peab auto ise asetsema rõhtsal pinnal. Mitte kunagi ei tohi õlitaset kontrollimata või liiga madala tasemega alustada pikemat sõitu (eriti suvisel ajal). Nivoo tuleks hoida varda ülemise märgi juures. Igaks juhuks peab mõningane (loe: 1-liitrine) õlitagavara autos alati kaasas olema. Põrnika mootoril tuleb õli vahetada suhteliselt sageli – iga 5000 km järel, kuna tal puudub õlifilter. Piisavalt sage õlivahetus on muuseas üks põhilisi faktoreid, mis määravad mootori eluea. Palju on vaieldud, kas eelistada sünteetilist või mineraalõli. Sünteetilise õli eeliseks on mineraalõlist paremad määrimisomadused kõrgemal temperatuuril, kuid on väidetud, et väiksema soojusmahtuvuse tõttu ei tööta ta nii hästi jahutusvedelikuna. Nii et siin on igaühe vaba valik, kumba eelistada. Kulunud ja lekkivale mootorile pole aga küll erilist mõtet tippklassi sünteetilist õli kulutada. Viskoossuse poolest sobib kõige paremini talvel 10w40, suvel 20w50 või aastaringselt 15w50. Õli viskoossusele tasub tähelepanu pöörata, kuna töökodades kallatakse mootorisse üldjuhul ilma midagi küsimata 10w30 või 10w40 õli, mis on aga kulunud (nagu nad enamjaolt on) õhkjahutusega mootori jaoks suvisel ajal liiga vedel. Ka tehase spetsifikatsioon näeb õhkjahutusega VW-mootoritele ette 20w50 õli. Karteri maht on umbes 2,5 liitrit. Kui mootoril on vanemat tüüpi, “märja” elemendiga õhufilter, on paslik koos mootoriõli vahetusega ka filter läbi pesta ning seal õli vahetada. Õhufiltris käib sama õli, mis mootoris.

Powered By Wordpress. Theme base on Philadelphia Payday Loans al.com.
Modified by & © dooker.eu 2010