Süütesüsteem

Kütusesegu süütamine õigel hetkel on mootori jaoks väga tähtis, sest liiga varajane süüde võib ülekuumenemise ning detonatsiooni läbi mootori kiirelt hukutada. Hiline süüde on vähem ohtlik, kuid sel juhul ei saavuta mootor täit võimsust. Koos detailide kulumisega süütemoment aja jooksul muutub, mistõttu tuleb seda aeg-ajalt üle kontrollida (näiteks kaks korda aastas – kevadel ja sügisel). Kõige parem on lasta seda teha korralikus töökojas stroboskoobi abil. Kui mehaanikul puudub varasem Põrnika-mootori kogemus, võib eelsüüte tsentrifugaalregulaatori jaoks orienteeruvalt ette anda järgmised parameetrid: (1) regulaatori poolt antav maksimaalne eelsüütenurk olgu 93-95 okt bensiini korral 28-30° ning (2) selle väärtuseni peab ta jõudma umbes 2600 p/min juures. Kõrgema oktaanarvuga bensiin põleb kiiremini ning max eelsüütenurk võib olla paar kraadi väiksem. Tehase spetsifikatsioon näeb ette reguleerimist tühikäigul (0 – 7,5°; 850p/min), kuid õigem on seda teha siiski mootori “tööolukorras” maksimaalse eelsüüte alusel. Kui süüde on vaja välitingimustes, ilma mingite abivahenditeta ligikaudselt paika saada, võib talitada järgnevalt: tühikäigul töötaval mootoril jagajat pöörates leida asend, kus mootori pöörded on maksimaalsed, seejärel pöörata jagajat päripäeva (hilisemaks), kuni mootor hakkab juba tuntavalt vahele jätma ning lõpuks õige pisut tagasi vastupäeva, kuni turtsumine lakkab. Tunde järgi reguleerimisel on siiski alati oht seada süüde liiga varaseks. Kui järsul gaasile vajutamisel hetkeks mootoril hing kinni jääb, on tõenäoliselt korrast ära eelsüüte vaakumregulaator, mis on kas kinni roostetanud või mille vaakumtoru lekib. Kui aga mootorile käivitumine ja töötamine üldse aegamööda vastumeelseks muutub, tuleks ühe esimese abinõuna puhastada katkesti kontaktid peenikese (null-) liivapaberiga. Kontaktivahe peab olema 0,4 mm ning ka seda tuleb aeg-ajalt kontrollida (ning ühtlasi tilgutada pisut mootoriõli jagaja võllile, et tema laagrit määrida). Mootori tööjärjekord on 1-4-3-2 ning silindreid nummerdatakse nii:

3          1

4          2

Powered By Wordpress. Theme base on Philadelphia Payday Loans al.com.
Modified by & © dooker.eu 2010